Firma Khronos zaprezentowała Vulkan. Nadchodzi pogromca DirectX?

Wojciech OnyśkówSkomentuj
Firma Khronos zaprezentowała Vulkan. Nadchodzi pogromca DirectX?
Grupa Khronos udostępniła pełną specyfikację techniczną finalnej wersji Vulkanu, czyli niskopoziomowego API, które ma rywalizować z DirectX czy AMD Mantle.

W przeciwieństwie do wyżej wymienionych, Vulkan nie jest ograniczony do jednej architektury (jak AMD Mantle), ani do konkretnego systemu operacyjnego (jak DirectX 12). Język programowania będzie można wykorzystać zarówno w Windowsie, Androidzie, jak i Linuksie. Pod tym względem nie ma większych ograniczeń.

Vulkan, podobnie jak Mantle, wykorzystuje niskopoziomowy dostęp do hardware’u. Interfejs umożliwia łatwiejsze połączenie operacji graficznych z klasycznymi obliczeniami. Dzięki temu deweloperzy mogą znacznie zmniejszyć zaangażowanie procesora w wyświetlanie grafiki, a co za tym idzie, zwiększą wydajność w poszczególnych grach.

Warto zaznaczyć, że Vulkan już teraz jest kompatybilny z wieloma wersjami silników graficznych, głównie w wersjach rozwojowych. Warto tu wspomnieć o Source 2, Unity 5, Frostbite czy Unreal Engie 4. Z pewnością inne firmy także zainteresują się tą technologią, jeżeli będzie ona oferować duże możliwości.

Opublikowanie specyfikacji oznacza, że główne założenia i konstrukcja Vulkanu jest już gotowa. Czy dzięki swojej uniwersalności API zdobędzie większą popularność od DirectX 12? Przekonamy się w najbliższych latach.

Źródło: Ubergizmo

Udostępnij

Wojciech OnyśkówRedaktor w serwisie instalki.pl piszący o nowych technologiach i grach.