Najnowszy moduł, który pojawił się w wersji pre-beta Mozilli Firefox sprawia, że użytkownik jest chroniony przed elementami stron, które chcą pozyskać informacje na temat naszej aktywności czy też lokalizacji. A są to zazwyczaj sieci reklamowe, które na podstawie zebranych danych wyświetlają nam odpowiednie treści.
Nowy tryb prywatności w przeglądarce Firefox zablokuje zatem wszystkie elementy, które zbierają dane na nasz temat – niezależnie od tego, czy służą one do analizy statystyk, czy podrzucania nam spersonalizowanych treści. Mozilla ostrzega, że w niektórych przypadkach strony internetowe mogą nie wyświetlać się poprawnie. W takim przypadku użytkownik będzie mógł jednorazowo „odblokować” te elementy.
Nowy tryb posiada również centrum kontroli, w którym znajdziemy wszystkie istotne ustawienia dotyczące prywatności. Z tego miejsca możemy włączyć lub wyłączyć niektóre z nich.
Najnowsza funkcja jest obecnie dostępna wyłącznie w wersji pre-beta. Mozilla oznacza ją jako projekt eksperymentalny, tak więc nie powinien być wykorzystywany do normalnego przeglądania internetu. Możemy się jednak spodziewać, że w przyszłości trafi także do finalnej wersji Firefoxa.
Źródło: Mozilla