BlackBerry notuje słabą sprzedaż swoich urządzeń

Wojciech OnyśkówSkomentuj
BlackBerry notuje słabą sprzedaż swoich urządzeń
Kanadyjski producent opublikował wyniki finansowe za czwarty kwartał ubiegłego roku. Dowiadujemy się z nich, że firma sprzedała zaledwie 1,6 mln smartfonów. W porównaniu z konkurencją jest to naprawdę mało. Wynik kiepsko wygląda także w zestawieniu ze sprzedażą BlackBerry w analogicznym okresie 2013 roku. Wtedy bowiem sprzedano 3,4 mln urządzeń.

Spadek sprzedaży jest zatem ogromny. Sytuację firmy ratuje nieco autorskie oprogramowanie, które stanowi już 57% przychodów firmy (67 mln dolarów) i notuje wzrost na poziomie 20%. Wszystko wskazuje zatem na to, że w najbliższych latach BlackBerry może się przekształcić w firmę tworzącą profesjonalne oprogramowanie, które jest wykorzystywane w dużych firmach.

Potwierdza to zresztą wypowiedź CEO firmy – Johna Chena. Zapowiedział on większe skupienie na oprogramowaniu biznesowym, które w najbliższych latach ma się stać trzonem działalności BlackBerry.

Źródło: Ubergizmo

Udostępnij

Wojciech OnyśkówRedaktor w serwisie instalki.pl piszący o nowych technologiach i grach.