Audyoo – polski serwis chce konkurować ze Spotify

Wojciech OnyśkówSkomentuj
Audyoo – polski serwis chce konkurować ze Spotify
Audyoo to ambitny projekt, za którym stoi Piotr Kaczorowski, odpowiedzialny w przeszłości między innymi za najpopularniejszy polski komunikator internetowy – Gadu Gadu. Serwis ma konkurować z innymi usługami tego typu przede wszystkim atrakcyjną ofertą dla użytkownika, a także dla samych artystów muzycznych. Audyoo ma być „elastyczne” cenowo, jednak aktualnie nie znamy żadnych szczegółów na ten temat.

Serwis od samego początku jest tworzony z myślą o urządzeniach mobilnych. Programiści przygotowali nawet specjalną metodę kompresji, aby aplikacja działała bezproblemowo także w zasięgu internetu mobilnego EDGE. Usługa już niedługo ma być dostępna w ramach oferty jednego z operatorów. Kaczorowski planuje również preinstalowanie aplikacji na smartfonach wybranych producentów, choć jest to jeszcze śpiew przyszłości.

Audyoo będzie się koncentrować na polskim rynku, wspierając lokalnych, często niezależnych artystów. Warunki współpracy mają być atrakcyjne – poszczególni muzycy oprócz pieniędzy od dystrybutora oraz ZAiKS, będą także rozliczani przez sam serwis.

Podobne działania będą prowadzone na terenie innych państw, bowiem Audyoo od samego początku ma wystartować globalnie. Nie zabraknie tu również popularnych utworów największych artystów. W ofercie pojawią się między innymi albumy takich wytwórni, jak Sony czy Universal. W momencie startu Audyoo zaoferuje około 10 milionów utworów.

Serwis ma zostać uruchomiony jeszcze w tym miesiącu i będzie dostępny w formie aplikacji na Androida, iOS oraz Windows Phone. Możliwy będzie również odsłuch poprzez przeglądarkę internetową.

Źródło: Forbes

Udostępnij

Wojciech OnyśkówRedaktor w serwisie instalki.pl piszący o nowych technologiach i grach.