HBO GO zmienia regulamin. Wszystko przez oszustwa

Aleksander PiskorzSkomentuj
HBO GO zmienia regulamin. Wszystko przez oszustwa
Jak to zwykle bywa, w przypadku usług streamingowych oraz serwisów oferujących darmowy okres próbny – łatwo o oszustwo. Twórcy HBO GO musieli zmienić regulamin po tym, jak okazało się, iż spora liczba osób wykazuje się nadzwyczajną „przedsiębiorczością” korzystając z pakietów za darmo lub za grosze.

HBO GO jest dostępne w naszym kraju od dłuższego czasu, jednak dopiero od niedawna można wykupić abonament bez konieczności posiadania kablówki. Osoby, które chciałyby spróbować po raz pierwszy mogą skorzystać z 30 dniowego okresu próbnego, który jest dostępny całkowicie za darmo. Niektórzy użytkownicy postanowili to wykorzystać i masowo tworzyli konta oraz korzystali z nich sami lub sprzedawali je innym osobom po niższej cenie.

W jaki sposób można było to zrobić? Osoby korzystające z niecnego procederu wykorzystywały wirtualne karty płatnicze, z których można skorzystać w bankach lub innych usługach finansowych za dodatkową oplatą. Cena za wyrobienie takiej karty jest znikoma i jednocześnie każdy użytkownik może mieć ich kilka – rejestrując nową kartę za każdym razem analogicznie otrzymujemy… nowy okres próbny za darmo. Proste i skuteczne, ale nie do końca legalne i fair wobec usługodawcy.

Twórcy HBO GO wystosowali specjalnego maila, który informuje o nadużyciach i okazuje się, że serwis w najbliższym czasie przejdzie na inny model – usługa będzie weryfikowała użytkowników podczas okresu próbnego. Zmiany wejdą w życie już 20 maja tego roku.

Handlowanie fałszywymi kontami na masową skalę, to problem, który nie dotyczy tylko i wyłącznie HBO GO. Z tą samą sytuacją borykają się twórcy Spotify czy Netflixa – szacuje się, że w tej ostatniej z wymienionych usług, odsetek fałszywych kont może wynosić nawet 10 procent.

No cóż, na oszustwa nie jesteśmy w stanie nic poradzić. Szkoda tylko, że cierpią na nich zazwyczaj niewinni użytkownicy.

Źródło: HBO GO

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.