Netflix oficjalnie zadebiutował w Polsce w styczniu 2016 roku. Usługa jest już zatem dostępna na rodzimym rynku od ponad 12 miesięcy. Z tego też względu Gemius postanowił podsumować ten okres.
Firma przeanalizowała ruch na stronie Netfliksa. Statystyki dotyczą wyłącznie PC i nie obejmują użytkowników, którzy korzystali z dedykowanych aplikacji mobilnych oraz Smart TV.
W styczniu ubiegłego roku, czyli zaraz po starcie usługi, Netfliksa odwiedziło 337 tys. użytkowników. Stanowiło to 1,49% wszystkich internautów w Polsce. W lutym liczba ta spadła drastycznie do zaledwie 73 tys. To oczywiście efekt końca darmowego okresu próbnego.
Przeciętna sytuacja Netfliksa utrzymywala się aż do połowy sierpnia. Wtedy też nastąpił przełom, a witrynę zaczęło odwiedzać coraz więcej użytkowników. W grudniu liczba ta wyniosła 385 tys., czyli więcej, niż podczas startu usługi.
Nagły skok zainteresowania to m.in. efekt prac Netfliksa. W serwisie pojawiło się sporo nowych filmów i seriali z polskimi napisami lub lektorem. Jesień to także okres, w którym więcej czasu przesiadujemy w domu, oglądając telewizję. Z pewnością miało to wpływ na wyniki.
Gemius podaje, że Netflix cieszy się większą popularnością wśród kobiet (52,9%). Najliczniejsza grupa to natomiast osoby w wieku 25-34 lata. Co ciekawe, najwięcej użytkowników serwis ma na Mazowszu. Co piąty widz pochodził właśnie stamtąd. Ponad jedną czwartą stanowiły też osoby pochodzące z dużych miast, powyżej pół miliona mieszkańców.
Źródło: Gemius