Bethesda zarabia miliony na grze mobilnej, ale nie chce ich robić?

Andrzej SitekSkomentuj
Bethesda zarabia miliony na grze mobilnej, ale nie chce ich robić?
Okazuje się, że nie bardzo. W rozmowie z IGN, Pete Hines z Bethesdy, stwierdził że firma nie ma planów na przyszłość odnośnie gier mobilnych, chyba że będą one miały sens i będą dobrze dopasowane do pozostałych tytułów amerykańskiego producenta i wydawcy. Robienie gier mobilnych tylko dla nich samych nie znajduje się na orbicie zainteresowań Bethesdy. Cóż to oznacza?

Według Hinesa: „Nie ma jakieś powszechnej reguły, obowiązku, że za każdym razem, gdy tworzymy jakąś grę, musimy wypuścić również wariant mobilny” – stwierdził Hines. „Nie dlatego powstał Fallout Shelter. Ludzie docenili naszą grę, ponieważ nie zrobiliśmy jej po to, aby trzymać ręce w ich kieszeniach. Zresztą to nie działa w ten sposób. Przy takim podejściu, na dziesięć wyprodukowanych gier, osiem się nie powiedzie” – dodał Hines.

Jeśli filozofia Bethesdy rzeczywiście będzie wdrażana w życie, to możemy spodziewać się tylko znakomitych tytułów od tego producenta. Na razie, przy okazji festiwalu QuakeCon 2015, Bethesda ogłosiła bardzo wyczekiwaną przez graczy datę premiery androidowej wersji Fallout Shelter. Wiadomo już, że gra będzie do pobrania za darmo z Google Play dokładnie 13 sierpnia.

Przypomnijmy, że Fallout Shelter to gra strategiczno-ekonomiczna rozgrywająca się w zdruzgotanym atomową pożogą świecie Fallouta. Użytkownik wciela się w zarządcę schronu i ma za zadanie rozbudowę instalacji i bunkrów oraz kontrolę nad niewielką społecznością. To jakby połączenie Theme Hospital z uniwersum Metro 2033 w najlepszym wydaniu. Bethesda jest zarówno producentem jak i wydawcą gry.

Źródło: Ubergizmo

Udostępnij

Andrzej Sitek