Cyfrowa sprzedaż muzyki po raz pierwszy wyprzedza sprzedaż płyt CD

Wojciech OnyśkówSkomentuj
Cyfrowa sprzedaż muzyki po raz pierwszy wyprzedza sprzedaż płyt CD
Dla niektórych może to być przełomowa chwila. Jak wynika z danych udostępnionych przez IFPI, muzyka w formie cyfrowej cieszy się coraz większą popularnością, po raz pierwszy zyskując przewagę nad sprzedażą nośników fizycznych.

Do sprzedaży cyfrowej zalicza się także usługi subskrypcyjne, które w ramach abonamentu oferują nielimitowany dostęp do muzyki – np. Spotify, Deezer czy Rdio. W ubiegłym roku tylko ten segment zanotował wzrost przychodów o około 40%.

Mimo znakomitego wzrostu usług streamingowych, aż 52% cyfrowych przychodów należy do zwykłej sprzedaży, w trakcie której użytkownik pobiera wybrane utwory na dysk. Zważając na rozwój streamingu, proporcje te mogą już niedługo ulec zmianie.

Cały przemysł muzyczny – wliczając w to zarówno nośniki fizyczne, jak i sprzedaż cyfrową, jest relatywnie stabilny. W stosunku do poprzedniego roku stracił zaledwie 0,4%, notując przychody na poziomie 14,97 mld dolarów. W tym momencie warto jednak wspomnieć, że w 1999 roku jego wartość wynosiła około 40 mld dolarów.

Źródło: The Verge

Udostępnij

Wojciech OnyśkówRedaktor w serwisie instalki.pl piszący o nowych technologiach i grach.