Pecety były najbardziej dochodową platformą branży gier w 2014 roku!

Wojciech OnyśkówSkomentuj
Pecety były najbardziej dochodową platformą branży gier w 2014 roku!
Raport może zainteresować szczególnie tych, którzy od kilku lat wieszczą upadek klasycznych pecetów na rzecz konsol i platform mobilnych. Sytuacja – przynajmniej według raportu OGA – jest zgoła odmienna. Komputery osobiste wiodą prym w branży gier!

W 2014 roku wspomniana platforma została wyceniona na 26 mld dolarów, podczas gdy wartość rynku gier konsolowych wyniosła ok. 19 mld dolarów. OGA pokusiła się również o prognozę na nadchodzące lata. Według raportu rynek gier komputerowych będzie ciągle rósł, osiągając wartość 35 mld dolarów w 2018 roku.

Nieco inaczej przewidywana jest przyszłość rynku gier konsolowych. Zainteresowanie tą platformą będzie wzrastać do 2018 roku, co przyczyni się oczywiście na zwiększenie jej wartości. W 2019 według analityków wartość zacznie jednak spadać, co będzie związane z oczekiwaniem na nową generację konsol. Podobna sytuacja była zauważalna od 2010 roku, kiedy to konsole zaczęły tracić na wartości aż do momentu premiery nowej generacji.

branza-gier-raport Wartość poszczególnych platform w branży gier na przestrzeni lat

Rok 2014 został okrzyknięty historycznym dla pecetów, ze względu na duży wzrost wartości. Jak podają analitycy, zainteresowanie grami pecetowymi jest spowodowane dużą otwartością tej platformy oraz grami free2play. Jako dwa wiodące tytuły w tej dziedzinie wymienia się League of Legends oraz World of Tanks.

Jeżeli prognoza OGA się potwierdzi, w najbliższych latach pecety będą najważniejszą platformą dla graczy. Warto również zaznaczyć dość mocną obecność rynku gier mobilnych, które w kolejnych latach mogą prześcignąć tradycyjne konsole.

Źródło: OGA

Udostępnij

Wojciech OnyśkówRedaktor w serwisie instalki.pl piszący o nowych technologiach i grach.