Ta wtyczka ograniczy śledzenie Cię przez Facebooka

Aleksander PiskorzSkomentuj
Ta wtyczka ograniczy śledzenie Cię przez Facebooka
Bezpieczeństwo danych na Facebooku to ostatnio bardzo wrażliwy temat. Najpierw Mark Zuckerberg tłumaczył się ze skandalu związanego z firmą Cambridge Analytica, a kilkadziesiąt godzin temu dowiedzieliśmy się też, iż Amerykanin zbierał nasze dane związane z połączeniami oraz wiadomościami sms. Mozilla postanowiła ukrócić ten proceder i wydała specjalną, oficjalną wtyczkę, która ma ograniczyć śledzenie nas podczas korzystania z Facebooka.

Po zainstalowaniu wtyczki w przeglądarce Firefox, dodatek tworzy specjalny kontener, w którym Facebook zostaje bezpośrednio zamknięty. Tego typu działanie izoluje portal od pozostałej aktywności związanej z przeglądaniem sieci – w ten sposób Mark Zuckerberg i spółka nie mogą śledzić tego, co robimy i przeglądamy na innych stronach lub portalach. Całkiem wygodne i skuteczne.

Warto pamiętać, że wtyczka nie działa wtedy, kiedy będziemy wykorzystywali chociażby przyciski do polubień na Facebooku, które osadzone są na innych stronach. To jednak nie powinno się znacząco odbić na zbieranych przez Zuckerberga informacjach.

Niestety Mozilla póki co oferuje swój dodatek jedynie do przeglądarki Firefox. Na liście wspieranych programów zabrakło chociażby Google Chrome czy Opery oraz innych, mniej popularnych rozwiązań. Pozostaje mieć nadzieję, że ta sytuacja się wkrótce zmieni.

Mozilla informuje, iż chciała szybko rozwiązać palący problem, który frustrował użytkowników. Najwyraźniej marce się to udało i jest to idealna okazja, aby wypromować Firefoxa.

Opisywaną wtyczkę pobierzecie z naszego portalu klikając w poniższy odnośnik. Natomiast przeglądarka Firefox jest dostępna do pobrania w tym miejscu.

Źródło: Mozilla

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.