Dzięki porozumieniu internauci będą mogli korzystać z muzyki wydawanej przez wspomnianą wytwórnię w swoich filmikach na Facebooku. Mają zatem pewność, że wideo nie zostanie usunięte ze względu na prawa autorskie.
Umowa obejmuje też serwis Instagram, a także platformę związaną z Oculus Rift. To spore ułatwienie dla wszelkiego rodzaju twórców wideo, którzy dotychczas musieli się zmagać z dość uciążliwymi prawami autorskimi. W wielu przypadkach dochodziło po prostu do usunięcia filmu.
Facebook wyjaśnia, że w najbliższym czasie w serwisie społecznościowym pojawią się „produkty muzyczne” od UMG. Nie wiadomo jednak, co to dokładnie oznacza.
Źródła zaznajomione ze sprawą podają również, że Facebook prowadzi podobne negocjacje z Warner Music Group i Sony Music Group. Portal Marka Zuckerberga chce sprawić, że wrzucanie wideo z odpowiednią muzyką będzie znacznie prostsze.
Źródło: The Verge