Alibaba z imponującym rekordem sprzedaży w Dzień Singla

Mateusz PonikowskiSkomentuj
Alibaba z imponującym rekordem sprzedaży w Dzień Singla
Sprzedaż internetowa staje się coraz popularniejsza. Dowodem na to jest przychód jaki odnotowała grupa Alibaba (właściciel AliExpress) podczas obchodzonego w Chinach Dnia Singla. Chiński gigant z branży e-commore pochwalił się, że kwota przekroczyła 25,3 miliarda USD.

Jest to nowy rekord internetowej sprzedaży. W poprzednim roku, rekord ten opiewał na kwotę 18 mld USD, więc rekord ten został pobity aż o 7,3 miliarda dolarów. W dniu wczorajszym kwota z poprzedniego roku została pobita w zaledwie pół dnia. Dla porównania, amerykański cyber poniedziałek wygenerował przychód jedynie 3,45 mld USD. Taki wynik możliwy był między innymi dzięki umocnieniu się chińskiego juana wobec dolara oraz większego dostępu do tego typu sklepów.

Dużą rolę w sukcesie Alibaby odegrała również reklama święta, którego pierwszym założeniem było uszczęśliwienie singli. Z czasem jednak, święto to stało się odpowiednikiem amerykańskiego czarnego piątku, gdzie produkty przeceniane są na niewyobrażalnie niskie ceny. Tegoroczne święto reklamowane było przez największe gwiazdy muzyki, kina i sportu na świecie. W gali promującej Dzień Singla wzięły udział takie gwiazdy jak Pharrell Williams, Jessie J, Nicole Kidman czy Maria Sharapova.

Pomimo tego sukcesu, Alibaba nie zamierza zwalniać tempa. W ostatnim czasie, firma zamieniła ponad 10 000 tradycyjnych sklepów w sklepy typu HUB, w których bez problemu można zamawiać produkty prosto ze strony internetowej. Taka taktyka miała przynieść gigantowi jeszcze większe przychody i jak się okazało strategia ta przyniosła zysk.

Źródło: techcrunch 

Udostępnij

Mateusz PonikowskiWspółzałożyciel serwisu instalki.pl od ponad 18 lat aktywny w branży mediów technologicznych.