Na Facebooku kolejni oszuści podszywają się pod Lotto

Mateusz PonikowskiSkomentuj
Na Facebooku kolejni oszuści podszywają się pod Lotto
{reklama-artykul}
Kumulacja w Lotto skłoniła oszustów do uaktywnienia kolejnego przekrętu. Na Facebooku pojawił się fałszywy profil pod nazwą „Lotto Polska – radość z wygranej”, a na nim konkurs z atrakcyjnymi nagrodami.

Bardziej wprawni internauci z pewnością szybko zauważą, że coś tu nie gra. Profil jest nowy, ma kilkanaście tysięcy polubień, a cały konkurs odbywa się na Facebooku. Takie firmy jak Totalizator Sportowy (właściciel Lotto) nie prowadzą takich działań na profilach społecznościowych dlatego sprawa wygląda na podejrzaną.

Wczoraj około godziny 17 pojawił się post, z którego dowiadujemy się, że 5 osób może wygrać pensję 5000 zł miesięcznie przez 30 lat. Aby wziąć udział w „losowaniu” wystarczy wykonać kilka prostych czynności i czekać na wyniki.

Lotto Polska Post

Wpis informujący o konkursie

Dziś chwilę po 13 opublikowaniu post z rzekomymi wynikami konkursu, a osoby zainteresowane powinny pobrać plik opisany jako „Formularz Odbioru Nagrody.pdf”.

Lotto Polska Post Wyniki

Wpis informujący o wynikach konkursu

Formularz Odbioru Nagrody

Na tej stronie nie należy podawać numeru telefonu

Co się dzieje gdy użytkownik zechce pobrać formularz odbioru nagrody? Na spreparowanej stronie trzeba podać numer telefonu, a wczytując się w regulamin dostrzeżemy, że chodzi o aktywowanie subskrypcyjnej usługi o podwyższonej opłacie. Oto fragment opisu usługi:

Serwis dostępny jest na telefony komórkowe bądź inne urządzenia końcowe Android, Windows Phone i/lub iOS z zaznaczeniem ich wersji, posiadające kartę SIM w sieci Orange, Plus, T-Mobile i Play. Koszt usługi to 6.15 zł brutto za każdy SMS otrzymany w ramach subskrypcji. W ramach usługi użytkownik otrzymuje maksymalnie 3 SMS/tydzień oraz dodatkowy SMS po aktywacji subskrypcji. Pobranie wybranych elementów multimedialnych może ponadto wiązać się z opłatami za transfer danych, zgodnie z cennikami operatora. Usługa jest aktywowana na czas nieokreślony, do czasu rezygnacji przez użytkownika.

Jak widać, cała akcja ma na celu nakłonienie osób zainteresowanych konkursem do aktywowania płatnej subskrypcji SMS. Niestety kolejny raz widać jak niewielka jest świadomość wśród internautów, którzy powinni być wyczuleni na takie „promocje”. Post konkursowy miał ponad 73 tysiące udostępnień co oznacza, że tyle osób nabrało się na przekręt.

O podobny profilu informowaliśmy w styczniu tego roku.

Źródło: wł. / O profilu poinformował nas nasz czytelnik – Rafał, dziękujemy!

Udostępnij

Mateusz PonikowskiWspółzałożyciel serwisu instalki.pl od ponad 18 lat aktywny w branży mediów technologicznych.