UOKiK wyjaśnia, że otrzymał dotychczas niemal 450 zgłoszeń w sprawie przedsiębiorstwa. Sprawdzone zostaną takie zagadnienia, jak podszywanie się pod innego operatora, brak informacji o wysokości opłaty abonamentowej, utrudnianie odstąpienia od umowy, niedoręczenie wszystkich dokumentów umowy oraz nieuprawnione pobieranie opłat za niezamówione usługi dodatkowe.
Poszkodowani przez operatora wyjaśniają, że kontaktujący się z nimi konsultant podawał się za pracownika dotychczasowego operatora. Konsultanci dzwonili najczęściej do osób starszych.
– Na Twoją Telekomunikację spływa wiele skarg od klientów, jak i sygnałów od rzeczników konsumentów z całej Polski. Wiemy o niemal 450 osobach pokrzywdzonych przez Twoją Telekomunikację. Sprawdzamy wzorce umów i przyglądamy się sposobowi działania tego operatora. Praktyki spółki mogą być sprzeczne z prawem, a przede wszystkim mogą realnie szkodzić konsumentom. W większości sprzedawcy kierowali ofertę do osób starszych, którzy podpisywali niekorzystne dla siebie umowy – wyjaśnia Marek Niechciał, prezes UOKiK.
Konsumenci skarżą się również, że atrakcyjna cena przedstawiona przez konsultanta obowiązywała wyłącznie przez dwa okresy rozliczeniowe. Operator rzekomo nie wydawał też pełnej dokumentacji i nie przekazywał formularza o odstąpieniu od umowy.
Urząd kwestionuje także żądanie zapłaty za usługi dodatkowe, których konsument nie zamawiał. W wyniku tego cena abonamentu mogła znacząco wzrosnąć.
Jeżeli postawione przez UOKiK zarzuty zostaną potwierdzone, operator będzie zmuszony do zmiany praktyki i usunięcia jej skutków. Możliwa jest także kara pieniężna w wysokości 10% obrotu osiągniętego w poprzednim roku.
Źródło: UOKiK