Apple nie jest już najbardziej wartościową marką na świecie

Wojciech OnyśkówSkomentuj
Apple nie jest już najbardziej wartościową marką na świecie
{reklama-artykul}
Według najnowszego raportu Brand Finance Apple nie jest już najbardziej wartościową marką na świecie. Amerykańska firma została wyprzedzona przez Google.

Wartość Google wycenia się obecnie na 109 mld dolarów. To spory skok, bowiem w 2016 roku ten sam ranking wskazywał na 88 mld dolarów.

Dużo straciło natomiast Apple. Z niemal 146 mld dolarów w ubiegłym roku w najnowszym rankingu pozostało 107 mld dolarów, przez co firma musiała uznać wyższość Google.

Na trzecim miejscu bez zmian. Piastuje je Amazon, choć należy zauważyć ogromny skok wartości z 69 mld na 106 mld. Firma Jeffa Bezosa jest zatem obecnie warta niemal tyle samo, co Apple.

najabrdziej wartosciowe markiTOP 20 najbardziej wartościowych marek na świecie

Spadek z czwartego na piąte miejsce zaliczył Microsoft, choć wartość firmy wzrosła z 67 mld do 76 mld dolarów. Najwyraźniej to nie wystarczyło, by utrzymać się przed AT&T.

W pierwszej dziesiątce najbardziej wartościowych firm na świecie dominują marki z sektora nowych technologii. Aż osiem pochodzi natomiast ze Stanów Zjednoczonych.

Źródło: Brand Finance

Udostępnij

Wojciech OnyśkówRedaktor w serwisie instalki.pl piszący o nowych technologiach i grach.