Konkurs LOTTO na Facebooku? To kolejny przekręt

Mateusz PonikowskiSkomentuj
Konkurs LOTTO na Facebooku? To kolejny przekręt
{reklama-artykul}
Pamiętacie ostatni „konkurs” na Facebooku z Robertem Lewandowskim i jego Audi RS7 w tle? Po fali publikacji w mediach profil szybko został zamknięty ale z pewnością wielu internatów dało się nabrać. W ten weekend pojawiła się kolejna akcja – tym razem ktoś podszywa się pod Lotto, a zasięg fałszywego profilu jest zaskakująco duży.

Profil LOTTO – Polska polubiło już ponad 54 tysiące internautów, a wpis o konkursie ma 80 tysięcy udostępnień (liczby te wciąż rosną!). To niewiarygodne, a nawet przerażające, że 80 tysięcy osób uwierzyło, że Lotto postanowiło zorganizować tego typu akcję na Facebooku.

Co należy zrobić aby wziąć udział w „konkursie” Zasady teoretycznie są bardzo proste (wystarczy „– Polubić naszą stronę – UDOSTĘPNIĆ TEN POST ! – Wpisz w komentarzu swoje IMIĘ !„) co z pewnością pomogło oszustom.

Lotto polska Post

Wpis informujący o konkursie

Co ciekawe, wczoraj sam Totalizator Sportowy zabrał głos w sprawie i wydał oświadczenie, które jednoznacznie odcina firmę od tego typu działań.

Z uwagi na to, że w ostatnim czasie na portalu Facebook powstały profile o nazwie Lotto Polska (i inne podobnie ułożone nazwy), uprzejmie oświadczamy, że Totalizator Sportowy Sp. z o.o., właściciel marki LOTTO, nie ma z nimi nic wspólnego. Profile te nielegalnie korzystają z logotypu LOTTO, najprawdopodobniej w celu uzyskania korzyści organizując fikcyjne konkursy. Przestrzegamy Państwa przed braniem udziału w tego typu konkursach – Państwa dane osobowe mogą być wykorzystane w sposób niezgodny z prawem. Jako Totalizator Sportowy nie bierzemy odpowiedzialności za ewentualne konsekwencje, które mogą Państwa spotkać z tego tytułu.

Dziękujemy za Państwa czujność, robimy wszystko, co w naszej mocy, aby te profile zostały jak najszybciej usunięte. Podejmiemy również stosowne kroki prawne przeciwko osobom, które dopuściły się tych naruszeń.

Jak ustrzec się przed oszustwami na Facebooku?
Przede wszystkim należy zachować ostrożność i zdrowy rozsądek. Znane marki unikają akcji promocyjnych, w których warunkiem uczestnictwa jest udostępnienie zdjęcia, polubienie profilu czy zostawienie komentarzy. Take konkursy są niezgodne z polityką Facebooka.

Warto również zwrócić uwagę czy mamy do czynienia z oficjalnym profilem danej firmy czy osoby. Większość z nich (ale nie wszystkie) ma specjalny niebieski znaczek potwierdzający autentyczność danej strony.

rl9official

Oznaczenie zweryfikowanej strony

Źródło: wł.

Udostępnij

Mateusz PonikowskiWspółzałożyciel serwisu instalki.pl od ponad 18 lat aktywny w branży mediów technologicznych.