Facebook zacznie wyświetlać reklamy w trakcie odtwarzanego wideo

Wojciech OnyśkówSkomentuj
Facebook zacznie wyświetlać reklamy w trakcie odtwarzanego wideo
Facebook zacznie wyświetlać jeszcze więcej reklam – informuje serwis Recode, powołując się na branżowe źródła. Dodatkowe treści marketingowe pojawią się w trakcie oglądania materiałów wideo.

Wydawca filmu będzie mógł określić, czy podczas seansu ma się pojawić dodatkowa reklama. Ta będzie się wyświetlała w momencie, gdy użytkownik obejrzy przynajmniej 20 sekund materiału. Wideo nie może być natomiast krótsze, niż 90 sekund. Co więcej, Facebook zacznie się dzielić zyskami z wydawcami. Udostępni im 55% zarobku z wyświetlonych reklam, czyli dokładnie tyle samo, co YouTube.

W ten sposób portal Marka Zuckerberga rozpocznie ofensywę na rynku wideo. Dotychczas zwykli twórcy treści publikujący filmiki na Facebooku nie czerpali z tego żadnych korzyści. Już niedługo będą mogli na tym zarabiać tak samo, jak na YouTube.

Według informacji testy tego rozwiązania już się rozpoczęły. Obecnie nie wiadomo jednak, kiedy funkcja zostanie wdrożona globalnie.

Źródło: Recode

Udostępnij

Wojciech OnyśkówRedaktor w serwisie instalki.pl piszący o nowych technologiach i grach.