Portale społecznościowe wywołują negatywne uczucia – twierdzą badacze

Wojciech OnyśkówSkomentuj
Portale społecznościowe wywołują negatywne uczucia – twierdzą badacze
Według badań przeprowadzonych przez Kaspersky Lab portale społecznościowe mogą wywoływać negatywne emocje. Większość osób czuje przygnębienie lub smutek, gdy nie dostaje tyle „lajków”, ile oczekiwało.

W badaniu wzięło udział 16750 osób z całego świata. Aż 65% ankietowanych deklaruje, że korzysta z portali społecznościowych, by pozostać w kontakcie ze znajomymi, a 60% szuka tam zabawnych wpisów. Natomiast 43% pokazuje swoim znajomym, jak świetnie się bawi podczas świąt i wakacji.

Irytację z powodu reklam odczuwa 72% osób. Poważny jest też problem zazdrości. Aż 59% ankietowanych poczuło smutek, gdy zobaczyli post znajomych z imprezy, na którą nie zostali zaproszeni. 45% przyznaje natomiast, że „szczęśliwe” zdjęcia znajomych z wakacji mają na nich negatywny wpływ.

Co więcej, 42% przebadanych osób odczuwa zazdrość, gdy ich znajomi otrzymują więcej „lajków”. Na podstawie portali społecznościowych ludzie twierdzą również, że wiodą nudniejsze życie od innych.

Wyniki te w głównej mierze pokrywają się z wcześniejszym badaniem, w którym aż 78% ankietowanych przyznało, że rozważało całkowite porzucenie portali społecznościowych. Większość nie zdecydowała się jednak na taki krok, gdyż bała się utraty cyfrowych wspomnień.

Źródło: Kaspersky Lab

Udostępnij

Wojciech OnyśkówRedaktor w serwisie instalki.pl piszący o nowych technologiach i grach.