Przeanalizowane rozmowy telefoniczne, zeznania klientów oraz byłych i obecnych pracowników Telefonii Polska Razem umożliwiły wydanie wyroku. UOKiK przyznał, że operator podawał się za konkurencję, by podpisać umowę z klientami, narażając ich tym samym na dodatkowe koszta.
Za konkurencję podawali się nie tylko pracownicy firmy podczas rozmowy telefonicznej, ale także kurierzy, którzy przywozili umowę do podpisania. Na dokumentach w widocznym miejscu widniało też logo obecnego operatora klienta, by uwiarygodnić całą sytuację.
Telefonia Polska Razem nie udostępniała też kopii podpisanych dokumentów swoim klientom, by ci nie mogli dostrzec swojego błędu i rozwiązać umowy za darmo, w terminie do 14 dni od jej podpisania. Późniejsza rezygnacja wiązała się z karą od 500 do 1500 złotych.
Urząd uznał, że operator celowo wprowadzał klientów w błąd i nie znalazł żadnych okoliczności łagodzących. Dlatego też nałożył na Telefonię Polska Razem maksymalną przewidzianą przez prawo karę w wysokości 10% obrotu osiągniętego w poprzednim roku, czyli ok. 1,97 mln złotych.
Decyzja nie jest ostateczna, a operatorowi przysługuje odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Źródło: UOKiK