Administracja nie robi tego oczywiście wprost. Aby dowiedzieć się, w jaki sposób Facebook nas sklasyfikował, należy przejść do preferencji reklam i rozwinąć rubrykę „Styl życia i kultura”. W przypadku amerykańskich użytkowników pojawi się tam zagadnienie polityki, a w nawiasie będzie dokładna klasyfikacja.
Facebook kategoryzuje swoich użytkowników jako liberalnych, konserwatywnych lub opcję pośrodku. Na podstawie czego to robi? Pod uwagę brana jest historia aktywności i polubione profile.
Mając w ulubionych profil wybranego polityka zbliżamy się w konkretną stronę. Jeżeli całkowicie abstrahujemy od polityki na Facebooku, skrypt sklasyfikuje nas w inny sposób. Weźmie pod uwagę wszystkie nasze polubienia, a następnie przeanalizuje upodobania polityczne innych osób lubiących te same profile, co my. Na tej podstawie wydedukuje nasze poglądy.
Po co Facebookowi w ogóle takie informacje? W celach reklamowych. Dokładna znajomość preferencji sprawia, że marketerzy mogą lepiej dopasować pod nas treści marketingowe.
Źródło: NY Times