Microsoft dąży do zniszczenia funkcjonalności platformy Steam

R.PredkoSkomentuj
Microsoft dąży do zniszczenia funkcjonalności platformy Steam
Firma Microsoft od dłuższego już czasu namawia swoich klientów do korzystania z systemu Windows 10. Zdaniem Tima Sweeney’a – współzałożyciela firmy Epic Games i współtwórcy silnika Unreal Engine, są to kroki podjęte w celu doprowadzenia do upadku platform takich jak Steam i tym samym uzależnienia konsumentów od Windows Store.

Sweeney twierdzi, że przyszłe aktualizacje Windows 10 będą powoli obniżały funkcjonalność aplikacji innych producentów. Swoje teorie popiera dość długą wypowiedzią, udokumentowaną podczas wywiadu dla Edge Magazine.

Współcześnie istnieją dwa rodzaje interfejsów programistycznych dla Windows (Win 32 i UWP) a każda aplikacja musi być dostosowana do jednego z nich. Jako, że gry dostępne na Steam korzystają z Win32 istnieje ryzyko, iż Microsoft będzie starał się doprowadzić do sytuacji, w której to osoby korzystające z nowych systemów, będą mogły używać jedynie oprogramowania w interfejsie UWP (Universal Windows Platform). Wtedy to starsze programy zostaną potraktowane traktowane np. jako wirusy”.

W przypadku gdyby Microsoft wprowadził w życie taki właśnie plan, byłby to pierwszy krok do wymuszenia na klientach korzystania z aplikacji dostępnych jedynie w Windows Store. Dotrzemy więc do punktu w którym to PC stanie się zamkniętą platformą, lecz nie nastąpi to od razu. Wszystko odbędzie się na zasadzie sprytnych manewrów, powodujących, że korzystanie ze Steam stanie się co raz bardziej niewygodne”.

Sweeney przekonany jest o prawdziwości swoich słów, dodaje też, że wszystko o czym mówi, miało będzie miejsce na przełomie pięciu najbliższych lat.

W ciągu najbliższych pięciu lat zaczną pojawiać się aktualizacje do systemu Windows 10, wprowadzane w celu powolnego niszczenia funkcjonalności Steam. Korzystanie z tej platformy stanie się tym samym bardzo uciążliwe i niewygodne, więc użytkownicy będą zmuszeni przenieść się do Windows Store, gdyż będzie to jedyną alternatywą”.

Zdaniem Sweeneya Microsoft może nie być na tyle kompetentny, by z sukcesem zrealizować powyższy plan, lecz z pewnością będą próbować.

Źródło: pcgamer.com

Udostępnij

R.Predko