Na Facebooku pojawią się artykuły sponsorowane

Wojciech OnyśkówSkomentuj
Na Facebooku pojawią się artykuły sponsorowane
Według informacji przekazywanych przez The Wall Street Journal, w najbliższym czasie na Facebooku pojawią się tzw. reklamy natywne, czyli treści marketingowe wplecione w zwykłe posty.

Dotychczas reklamowanie swoich usług w ten sposób było niezgodne z regulaminem serwisu, tak więc marketingowcy musieli polegać na zwykłych reklamach w tradycyjnej formie.

Facebook postanowił jednak zmienić podejście do tematu. W serwisie będą mogły pojawiać się reklamy natywne, pod warunkiem, że zostaną one wcześniej poddane weryfikacji przez pracownika serwisu.

Marketingowcy otrzymają zatem możliwość publikowania artykułów, materiałów wideo i zdjęć, które będą w sobie zawierać reklamę wybranego produktu, jednak nie będą się skupiać wyłącznie na nim.

To dobra informacja przede wszystkim dla dużych wydawców, stron internetowych i gazet, które będą mogły udostępniać artykuły sponsorowane. Warto jednak zaznaczyć, że taka treść będzie musiała być odpowiednio oznaczona, by użytkownik wiedział, że ktoś za nią zapłacił.

Z czym związana jest ta zmiana? Internauci coraz bardziej uodparniają się na klasyczne reklamy bannerowe. Na przestrzeni lat tak do nich przywykliśmy, że po prostu ich nie zauważamy, przez co są znacznie mniej skuteczne.

Z drugiej jednak strony internauci przywiązują znacznie większą uwagę do wartościowych wpisów. I właśnie w tym marketingowcy upatrują swojej szansy na sukces.

Źródło: WSJ

Udostępnij

Wojciech OnyśkówRedaktor w serwisie instalki.pl piszący o nowych technologiach i grach.