Przychód z reklam wzrósł o 57% w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. Znakomicie prezentuje się sytuacja reklam na urządzeniach mobilnych. Odpowiadają one za 80% całego przychodu reklamowego firmy. W ostatnim kwartale wygenerowały 4,5 mld dolarów.
W całym 2015 roku przychody Facebooka wyniosły 17,9 mld dolarów. To o 44% więcej niż w 2014 roku.
Facebook chwali się również osiągnięciami społecznościowymi. Portal posiada już 1,59 mld użytkowników. Każdego dnia serwis jest odwiedzany przez 1,04 mld osób. W grudniu aż 1,44 mld ludzi weszło na Facebooka z urządzenia mobilnego. To o 21% więcej niż w poprzednim roku. Aplikacja Facebook Lite ma już natomiast 80 mln użytkowników.
Dowiedzieliśmy się również, że z Grup na Facebooku korzysta już ponad miliard osób. W samym grudniu posty opublikowane w Grupach zostały skomentowane 10 mld razy i trzymały 25 mld polubień.
Firma Marka Zuckerberga chwali się także liczbą użytkowników innych aplikacji i usług. Instagram osiągnął w październiku 400 mln aktywnych użytkowników. Z Messengera korzysta już ponad 800 mln osób, a komunikatora WhatsApp niemal miliard.
Źródło: Facebook