Po raz pierwszy linia tabletów Surface przekroczyła 1 mld dolarów przychodu. Jest to wzrost o 24% w stosunku do poprzedniego roku, spowodowany głównie dobrą sprzedażą Surface Pro 3 i akcesoriów z nim związanych.
Dobrze poradziły sobie również smartfony. Microsoft informuje, że sprzedał 10,5 mln urządzeń z serii Lumia, co przełożyło się na 2,3 mld dolarów przychodu. Największe zainteresowanie odnotowano w segmencie konstrukcji budżetowych.
O 30% wzrosła liczba subskrybentów usługi Office 365 Home i Personal. Łącznie z pakietu biurowego korzysta już 9,21 mln osób. Prawdopodobnie nagły wzrost popularności ma związek z faktem, że Office 365 był dodawany za darmo do tabletów z Windowsem.
Dobrze poradził sobie także dział Xboxa. Microsoft sprzedał w ostatnim kwartale 6,6 mln konsol. Nie wiemy niestety, ile z nich to Xbox One, a ile Xbox 360. Pomimo dobrej kondycji o 20% spadły przychody z tego segmentu. Prawdopodobnie ma to związek z okresem świątecznym, w trakcie którego Xbox był sprzedawany po niższej niż zazwyczaj cenie.
O 23% wzrosły również przychody z wyszukiwarki Microsoftu. Bing w Stanach Zjednoczonych posiada już 19,7% udziałów w rynku.
Źródło: Microsoft