YouTuberzy będą musieli oznaczać materiały promocyjne?

Wojciech OnyśkówSkomentuj
YouTuberzy będą musieli oznaczać materiały promocyjne?
Coraz więcej tak zwanych vlogerów reklamuje produkty różnych firm, jednak rzadko kto zaznacza, że jest to materiał sponsorowany. Jeżeli już tak się dzieje, to stosowne oznaczenie jest zaszyte gdzieś na końcu opisu i nikt do niego nie dociera.

Po akcji marketingowej pewnych ciasteczek internauci zaczęli wskazywać nieuczciwe praktyki i brak informacji o treści sponsorowanej. Sprawie przyjrzała się agencja ASA i przyznała, że przyzwyczajenia twórców treści należy zmienić. Użytkownik ma prawo wiedzieć, za które materiały zapłacono, a które zostały stworzone w normalny sposób.

ASA chce, aby treści sponsorowane były odpowiednio oznaczane. Może to być dopisek „reklama” w tytule video czy też odpowiednio zaprojektowana miniaturka. Przedstawiciele agencji wyjaśniają, że w przypadku reklam telewizyjnych istnieją jasno określone zasady. YouTube posiada pod tym względem sporo luk i należy je wypełnić odpowiednimi przepisami, aby nie wprowadzać użytkowników w błąd.

Co na ten temat mają do powiedzenia przedstawiciele YouTube’a? Wyjaśniają oni, że vlogerzy podlegają regulacjom prawnym obowiązującym na danym terenie i do nich mają się stosować.

Źródło: BBC

Udostępnij

Wojciech OnyśkówRedaktor w serwisie instalki.pl piszący o nowych technologiach i grach.