14 mln zł kary dla Orange za utrudnianie przeczytania umowy

Mateusz PonikowskiSkomentuj
14 mln zł kary dla Orange za utrudnianie przeczytania umowy
UOKiK przejrzał działania operatora w kwestii zawierania umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych zawieranych na odległość (np. przez telefon lub Internet). Zgodnie z obowiązującymi przepisami, operator powinien dostarczyć konsumentowi kontrakt w wersji pisemnej. Jak się okazało, spółka PTK Centertel (obecnie Orange Polska) wywierała na swoich klientów presję, wymagając aby podpisywali umowę w obecności kuriera.

Według UOKiK, stosowana przez Orange praktyka utrudniała konsumentom przeczytanie ze zrozumieniem kontraktu przed jego podpisaniem. Tymczasem, zgodnie z prawem, konsument powinien mieć realną możliwość zapoznania się z wzorcem umownym przez złożeniem podpisu tak, aby znał wiążące go postanowienia.

Sprawa nie jest nowa, wyrok sądu dotyczy decyzji Prezes UOKiK z grudnia 2010 r. Sąd podzielił stanowisko UOKiK, jednak obniżył karę pieniężną z nieco ponad 16 milionów do 13 937 400 zł. Za okoliczność łagodzącą uznane zostało podjęcie przez PTK Centertel (obecnie Orange Polska) negocjacji ze spółką kurierską w celu zmiany sposobu doręczania przesyłek.

Wyrok SOKiK nie jest prawomocny więc możemy spodziewać się, że sprawa będzie miała ciąg dalszy.

Źródło: UOKiK

Udostępnij

Mateusz PonikowskiWspółzałożyciel serwisu instalki.pl od ponad 18 lat aktywny w branży mediów technologicznych.