I właśnie wtedy uświadamiamy sobie, że nasze życie jest nudne. Porównujemy się do wszystkich tych osób, które właśnie dobrze się bawią i oczywiście nie omieszkali opublikować tego na swoim Facebooku. Zamiast relaksu w ciszy i spokoju, przychodzi poczucie beznadziejności.
Konkluzje tego typu zostały poparte wstępnymi badaniami. W pierwszym teście wzięła udział 123-osobowa grupa. Pytania dotyczyły ilości czasu spędzanego na Facebooku oraz samopoczucia. Wyniki były przewidywalne – im użytkownik więcej korzystał z portalu społecznościowego, tym bardziej był niezadowolony i nieszczęśliwy.
Drugi eksperyment został przeprowadzony na 263 uczestnikach podzielonych na trzy grupy. Pierwsza przez 20 minut przeglądała Facebooka. Druga grupa przez 20 minut surfowała po internecie, ale nie wchodziła na Facebooka. Trzecia natomiast przez 20 minut w ogóle nie korzystała z internetu. Po tym czasie zmierzony został nastrój poszczególnych osób.
Wyniki eksperymentu były podobne do pierwszego – samopoczucie grupy korzystającej z Facebooka spadło, natomiast dwóch kolejnych nie.
Źródło: Geek.com