Telewizory LED wyprzedzają inne technologie

Mateusz PonikowskiSkomentuj
Telewizory LED wyprzedzają inne technologie
Wystarczyły więc niespełna dwa lata, aby telewizory LED zdobyły sympatię i akceptację użytkowników oraz zdobyły przewagę na rynku. W ubiegłym roku sprzedanych zostało 275 tys. takich telewizorów wśród niemal 2 milionów wszystkich modeli, które kupili Polacy. Jeszcze we wrześniu 2010 stanowiły one około 17% sprzedaży, a już rok później 50%, co wskazuje na bardzo szybką dynamikę wzrostu sprzedaży i akceptacji walorów oferowanych przez technologię LED, która stała się dominującą na naszym rynku i będzie najważniejsza w najbliższych latach.

Na upowszechnienie technologii LED wpłynęło kilka czynników. Posiadacze telewizorów docenili doskonałą jakość obrazu oraz ich niezwykły design, a fachowcy nowoczesność i dostępność dla szerokiego grona użytkowników. Znalazło to także potwierdzenie w przyznaniu w tym roku przez stowarzyszenie EISA nagrody „European Best Buy TV” dla telewizora Samsung D6500.

W grudniu, a więc w okresie wzmożonych zakupów, telewizory z ekranami LED będą stanowiły już 60 % wszystkich sprzedawanych odbiorników – uważa Grzegorz Stanisz z firmy Samsung. Na koniec roku telewizory z ekranami LCD będą stanowiły około 30% wszystkich sprzedanych telewizorów, a udział „plazm” utrzyma się na stałym poziomie i będzie wynosił około 10% – prognozuje Stanisz.

Ponad połowę modeli telewizorów z ekranami LED w ofercie firmy Samsung stanowią już także urządzenia z funkcją Smart TV. Umożliwia ona podłączenie telewizora do Internetu i korzystania z jego zasobów, ale w sposób bogatszy, niż robimy to za pośrednictwem komputera. Za pomocą aplikacji i widgetów można między innymi oglądać filmy z cyfrowych archiwów telewizyjnych, które nie są dostępne w sieci w inny sposób, czy korzystać z różnych serwisów informacyjnych czy filmowych.

Zainteresowanie Polaków funkcjami Smart TV rośnie coraz szybciej, co jest związane także z wzrostem liczby aplikacji. Na całym świecie jest już ich ponad 300, a w Polsce można korzystać już z 16 polskich widgetów i aplikacji. Do końca roku ich liczba ma wzrosnąć dwukrotnie.

Źródło: Samsung

Udostępnij

Mateusz PonikowskiWspółzałożyciel serwisu instalki.pl od ponad 18 lat aktywny w branży mediów technologicznych.