Na upowszechnienie technologii LED wpłynęło kilka czynników. Posiadacze telewizorów docenili doskonałą jakość obrazu oraz ich niezwykły design, a fachowcy nowoczesność i dostępność dla szerokiego grona użytkowników. Znalazło to także potwierdzenie w przyznaniu w tym roku przez stowarzyszenie EISA nagrody „European Best Buy TV” dla telewizora Samsung D6500.
W grudniu, a więc w okresie wzmożonych zakupów, telewizory z ekranami LED będą stanowiły już 60 % wszystkich sprzedawanych odbiorników – uważa Grzegorz Stanisz z firmy Samsung. Na koniec roku telewizory z ekranami LCD będą stanowiły około 30% wszystkich sprzedanych telewizorów, a udział „plazm” utrzyma się na stałym poziomie i będzie wynosił około 10% – prognozuje Stanisz.
Ponad połowę modeli telewizorów z ekranami LED w ofercie firmy Samsung stanowią już także urządzenia z funkcją Smart TV. Umożliwia ona podłączenie telewizora do Internetu i korzystania z jego zasobów, ale w sposób bogatszy, niż robimy to za pośrednictwem komputera. Za pomocą aplikacji i widgetów można między innymi oglądać filmy z cyfrowych archiwów telewizyjnych, które nie są dostępne w sieci w inny sposób, czy korzystać z różnych serwisów informacyjnych czy filmowych.
Zainteresowanie Polaków funkcjami Smart TV rośnie coraz szybciej, co jest związane także z wzrostem liczby aplikacji. Na całym świecie jest już ich ponad 300, a w Polsce można korzystać już z 16 polskich widgetów i aplikacji. Do końca roku ich liczba ma wzrosnąć dwukrotnie.
Źródło: Samsung