{reklama-artykul} Badania potwierdzają, że w zeszłym roku na świecie sprzedało się więcej telewizorów UHD niż Full HD, a zgodnie z szacunkami do 2022 ich udział w globalnym rynku wzrośnie do 60 proc. Wchodzimy w erę ekranów o ultrawysokiej rozdzielczości, gdzie analizie poddawanych jest coraz więcej czynników, które mają znaczący wpływ zarówno na poprawę jakości obrazu, jak i specyfikację oglądanych treści.
Według badań rynku IHS Markit, w zeszłym roku światowa sprzedaż telewizorów UHD po raz pierwszy przewyższyła popyt na ekrany FHD (Full High Definition). Przewiduje się, że w tym roku sprzedaż wyniesie ponad 100 milionów sztuk, co stanowi około 45% całego rynku telewizyjnego. Z kolei w 2022 r. szacowany udział telewizorów UHD osiągnie 60%.
Globalna sprzedaż telewizorów firmy Samsung wg typu rozdzielczości (liczba sprzedanych jednostek)
Już w czwartym kwartale ubiegłego roku sprzedaż telewizorów Samsung UHD przekroczyła 50% całkowitej sprzedaży na świecie. W pierwszym kwartale bieżącego roku firma również odnotowała wzrost o ponad 35% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Źródło: Samsung