Apple liderem rynku urządzeń ubieralnych

Aleksander PiskorzSkomentuj
Apple liderem rynku urządzeń ubieralnych
Rynek urządzeń ubieralnych stale się rozwija, jednak jest na nim kilku graczy, którzy definiują tę gałąź branży. Według najnowszych statystyk Strategy Analytics, na przestrzeni ostatniego kwartału, królem wearables zostało Apple. Co ciekawe, firma z Cupertino wyprzedziła takich producentów, jak Fitbit czy Xiaomi.

Zestawienie może nieco dziwić, jednak jest jak najbardziej prawdziwe. Na przestrzeni ostatnich trzech miesięcy, Apple wysłało do użytkowników ponad 3,5 miliona urządzeń ubieralnych: to prawie dwukrotny wzrost w porównaniu z tym samym okresem sprzed roku. Gigant z jabłkiem w logo zajmuje pierwsze miejsce, a po nim kolejno na drugim i trzecim miejscu uplasowały się takie marki, jak Xiaomi czy Fitbit.

Analitycy uważają, iż Apple zbudowało przewagę nad konkurencją dzięki zaprezentowaniu pod koniec ubiegłego roku zegarka Apple Watch 2. Osobiście jestem ciekaw, czy pozycja Apple zmieni się za trzy miesiące. Póki co, wygląda na to, że nie.

Źródło: Strategy Analytics

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.