Intel dostarczy technologię do transmisji rozgrywek koszykówki w wirtualnej rzeczywistości

Mateusz PonikowskiSkomentuj
Intel dostarczy technologię do transmisji rozgrywek koszykówki w wirtualnej rzeczywistości
{reklama-artykul}
Intel poinformował o podpisaniu umowy partnerskiej, której celem jest udostępnienie technologii rzeczywistości wirtualnej Intel True VR miłośnikom sportu akademickiego. Efekty współpracy zobaczymy po raz pierwszy podczas mistrzostw pierwszej ligi koszykarskiej NCAA w 2017 roku.

Transmisja VR będzie dostępna za pośrednictwem nowej aplikacji NCAA March Madness Live VR opartej na technologii Intel, którą można już pobrać ze sklepu firmy Oculus. Po raz pierwszy kibice akademickiej koszykówki będą mieli okazję kupić bilet, który pozwoli zająć wirtualne miejsce tuż przy parkiecie i dowolnie sterować perspektywą widzenia. Transmisję będzie można także obejrzeć w goglach VR.

NCAA March Madness Live VR

Widok aplikacji do transmisji VR

Intel True VR rejestruje mecz ze wszystkich stron, co pozwala widzom znaleźć się w środku wydarzeń. Podczas turnieju firma Intel zaprezentuje w jaki sposób, dzięki wykorzystaniu technologii Intel True VR i 360-stopniowych powtórek, można stworzyć immersyjne, spersonalizowane środowisko dla każdego miłośnika koszykówki.

Rozwiązanie Intel True VR będzie korzystać ze statywów mieszczących po 12 kamer. W meczach z cyklu Sweet 16 i Elite 8 wykorzystane będzie maksymalnie 48 kamer, a w meczach półfinałowych i meczu finałowym w ramach Final Four aż 84 kamery.

Intel True VR kamery

Kamery obsługujące transmisję VR

Trzeba przyznać, że takie wykorzystanie technologii VR zapowiada się niezwykle interesująco. Kibice będą mogli w zupełnie nowy sposób oglądać transmisje rozgrywek swoich ulubionych drużyn. Pozostaje czekać aż technologia zawita do innych dyscyplin, a ceny gogli Oculus będą przystępniejsze.

Źródło: Intel

Udostępnij

Mateusz PonikowskiWspółzałożyciel serwisu instalki.pl od ponad 18 lat aktywny w branży mediów technologicznych.