Według Strategy Analytics to właśnie Samsung sprzedał w ubiegłym roku najwięcej smartfonów. Do sklepów wysłał bowiem aż 308,5 mln sztuk tych urządzeń. Drugie miejsce przypadło firmie Apple z wynikiem 215,5 mln egzemplarzy.
Mimo wszystko to Apple należy okrzyknąć zwycięzcą. Firma ta wygenerowała bowiem najwięcej zysku operacyjnego ze sprzedaży smartfonów. Podczas gdy cały rynek wypracował zyski na poziomie 53,7 mld dolarów, Apple było odpowiedzialne za 44,9 mld dolarów, czyli niemal 80% całości.
Na drugim miejscu znalazł się Samsung z zyskiem 8,3 mld dolarów (14,6% całości). Przepaść do rywala jest zatem ogromna. Warto jednak wspomnieć, że na wynikach koreańskiej firmy negatywnie odbiły się problemy z Galaxy Note 7.
W pierwszej piątce znalazły się jeszcze takie firmy, jak Huawei, Oppo i Vivo, ale ich udział w zysku operacyjnym był znikomy – odpowiednio 1,6%, 1,5% oraz 1,4%.
Źródło: GSM Arena