Najnowszy wynalazek chińskiego Dexta Robotics sprawi, że wirtualna rzeczywistość będzie bardziej realna. Gracz będzie bowiem mógł poczuć przedmioty, które dotyka lub podnosi w VR. Wszystko dzięki rękawicy, która posiada odpowiednie siłowniki na każdym z palców, symulując tym samym kontakt z obiektem.
Sprzęt jest całkowicie bezprzewodowy i rzekomo potrafi działać przez relatywnie długi czas bez konieczności ładowania. Nad projektem pracowano przez ostatnie dwa lata. W tym czasie powstało około 20 różnych prototypów.
Szef Dexta Robotics wyjaśnia jednak, że do rynkowego debiutu wciąż daleko. Obecnie producent poszukuje partnerów, którzy stworzą odpowiednie oprogramowanie. W końcu rękawica musi być kompatybilna z grami, zanim trafi do sprzedaży.
Dexmo może się przydać nie tylko w grach, ale również w programach edukacyjnych, medycznych czy treningowych. Sprzedanie gadżetu jest jednak trudniejsze, niż w przypadku gogli VR. Nie działa on bowiem zaraz po wyjęciu z pudełka. Wymaga kooperacji z innymi firmami, by stworzyć spójny ekosystem.
Źródło: Engadget