Wszystko wskazuje jednak na to, że 3D nie sprzedaje się już tak dobrze. Forbes podaje, że firmy Samsung i Philips postanowiły całkowicie zrezygnować z tej technologii w modelach przygotowywanych na rok 2016.
„Najnowsze modele telewizorów z 2016 roku od Samsunga nie będą oferowały funkcji 3D. Podjęliśmy taką decyzję ze względu na niewielkie zainteresowanie konsumentów tą technologią oraz małą ilość dostępnych treści” – tłumaczą przedstawiciele Samsunga.
Jeszcze dosadniej o technologii wypowiada się pracownik Philipsa. „3D jest martwe. Na rynku nie ma materiałów 3D i nikt tak naprawdę nie chce tej funkcji” – mówi Danny Tack, dyrektor strategii produktów i planowania. „Poza tym telewizory z 3D są skomplikowane, a konsument potrzebuje prostoty” – kontynuuje.
Wszystko wskazuje zatem na to, że w najbliższych latach na rynku będzie się pojawiać coraz mniej telewizorów oferujących funkcje 3D. W ślad za Philipsem i Samsungiem mogą bowiem pójść także inne marki.
Źródło: Forbes