Wyniki Apple za drugi kwartał 2014

Mateusz PonikowskiSkomentuj
Wyniki Apple za drugi kwartał 2014
Analitycy przewidywali, że sprzedaż iPada osiągnie 19,7 mln sztuk. Rzeczywista sprzedaż okazała się dużo gorsza, firma Apple sprzedała „zaledwie” 16,35 milionów iPadów odnotowując spadek o około 16,4 procent w stosunku do zeszłego roku. Jakie są przyczyny mniejszego zainteresowania iPadem? Mówi się, że rynek jest już nasycony, a dodatkowo istnieje bardzo duża konkurencja ze strony tanich urządzeń z Androidem.

Sprzedaż iPhone’a wzrosła o prawie 18 procent w stosunku do analogicznego kwartału roku ubiegłego i powróciła do dwucyfrowej dynamiki. Sprzedano 43,7 milionów sztuk, ponad 4 mln więcej niż prognozowali analitycy. Dzięki temu cała sprzedaż spółki wzrosła o 5% i osiągnęła 45,6 mld USD. Warto dodać, że zysk netto Apple wzrósł o 7% do 10,2 mld USD.

Co z pozostałymi produktami? iPod czyli kultowy odtwarzacz muzyki z kwartału na kwartał ma się coraz gorzej. Urządzenie zanotowało spadek sprzedaży o 51%. Spółce z Cupertino udało się zwiększyć dochód z usług (iTunes) i oprogramowania o 11%.

Tim Cook po raz kolejny zapowiedział, że jego firma z niecierpliwością czeka na wprowadzenie kilku nowych produktów i usług, które tylko Apple może wprowadzić na rynek.

Źródło: Apple, WIRED.com

Udostępnij

Mateusz PonikowskiWspółzałożyciel serwisu instalki.pl od ponad 18 lat aktywny w branży mediów technologicznych.