Wydajemy więcej pieniędzy na gry mobilne niż na komputerowe

Aleksander PiskorzSkomentuj
Wydajemy więcej pieniędzy na gry mobilne niż na komputerowe
{reklama-artykul}
Gry na urządzenia mobilne, to pole które rozwija się bardzo dynamicznie już od kilku dobrych lat. Niektóre produkcje są tak zaawansowane graficznie oraz fabularnie, iż śmiało mogłyby rywalizować z komputerowymi odpowiednikami. Według najnowszego raportu, który trafił do sieci, na przestrzeni 2017 roku użytkownicy wydali dokładnie dwa razy więcej pieniędzy na tytuły mobilne niż na te, które można ograć na komputerach osobistych oraz notebookach.

grymobilnestatystyki2

Jest nawet jeszcze lepiej: wydatki na mobilne produkcje były prawie cztery razy większe niż na ich odpowiedniki przeznaczone na konsole takie, jak PlayStation czy Xbox. Statystyki uwzględniają jednak jedną, ważną istotną zmienną – raport bierze pod uwagę także mikropłatności dokonywane bezpośrednio w mobilnych grach. To właśnie na tym elemencie twórcy zarabiają najwięcej. Przychody z reklam nie zostały zaklasyfikowane we wspomnianym raporcie.

Ciekawostką jest fakt, iż gracze korzystający ze smartfonów z Androidem wydają dwa razy więcej pieniędzy na mobilne gry niż te osoby, które posiadają urządzenia od Apple. Mimo to, gry pobieranie dla systemu iOS cieszą się większym zainteresowaniem. I komu teraz wierzyć?

grymobilnestatystyki3

Najwięcej na mobilne produkcje wydają Azjaci – ponad 60% wszystkich transakcji miało miejsce właśnie w Chinach, Japonii oraz Korei Południowej.

Za jakie gry najchętniej płacimy? Przede wszystkim za te, które oferują tryb PvP, czyli możliwość rywalizowania z innymi osobami w sieci.

Źródło: AppAnnie

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.