Gracze są przeciwni mikrotransakcjom? Wyniki Activision Blizzard mówią co innego

Karol SnopekSkomentuj
Gracze są przeciwni mikrotransakcjom? Wyniki Activision Blizzard mówią co innego
W ubiegłym roku gracze otwarcie wyrażali swoje niezadowolenie ze stosowanych przez producentów gier praktyk wyciągania dodatkowej gotówki za pomocą wszelkiego rodzaju loot boxów czy innych mikrotransakcji. Okazuje się, że nie mamy co liczyć na zniknięcie mikrotransakcji z gier, wręcz przeciwnie, musimy przygotować się na większą ich ilość.

Takie wnioski można wysnuć z najnowszego raportu finansowego Activision Blizzard. W ubiegły roku firma ta wygenerowała ponad 4 mld USD z zakupów w grach – chodzi tutaj o wszelkiego rodzaju mikrotransakcje (loot boxy, DLC itd). Najciekawsze jednak jest to, że w czwartym kwartale, czyli w okresie, w którym tego typu praktyki były najgłośniej krytykowane głównie za sprawą Star Wars: Battlefront 2, przychód wyniósł około 1 mld USD.

Największy dochód wygenerowały gry studia King, czyli twórcy takich gier jak Candy Crush Saga i Shuffle Cats. Studio samodzielnie wygenerowało z mikrotransakcji 2 mld USD, a drugą połowę osiągnęły gry na konsole i komputery PC. Warto zaznaczyć, że całkowity dochód firmy Activision Blizzard w poprzednim roku wyniósł 7,16 mld USD.

Spekuluje się, że 2018 rok przyniesie jeszcze lepsze rezultaty, więc dopóki gracze będą korzystać z tego typu usług producenci gier nie zrezygnują z mikrotransakcji.

Źródło: HotHardware

Udostępnij

Karol Snopek