Konsole na równi z pecetami… ale król rynku gier jest zupełnie inny

Wojciech OnyśkówSkomentuj
Konsole na równi z pecetami… ale król rynku gier jest zupełnie inny
{reklama-artykul}
Końcówka roku to okres wszelkiego rodzaju podsumowań. Serwis GamesIndustry.biz postanowił dokładnie prześwietlić rynek gier wideo. Oto kilka ciekawych spostrzeżeń.

Gry na konsole przynoszą więcej dochodów? A może to rynek PC jest najlepszy, pomimo piractwa? Nic z tych rzeczy. Oba z wymienionych segmentów wygenerowały w tym roku podobne przychody. Rynek konsolowy uzyskał wartość 33,3 mld dolarów, natomiast pecetowy 32,3 mld dolarów.

Zwycięzca jest jednak zupełnie gdzie indziej. Mowa o grach mobilnych, które są absolutnym potentatem całego rynku gier wideo. Ich wartość wyniosła w tym roku 50,4 mld dolarów. W porównaniu do poprzedniego roku jest to wzrost aż o 23,3%.

gameindustry 2017Wartość rynku gier wideo z podziałem na platformy

Bardzo ciekawie prezentuje się natomiast sprzedaż tradycyjna wobec cyfrowej. Ta ostatnia zwycięża zarówno w przypadku PC, jak i konsol, choć to pecety są ostoją cyfrowej dystrybucji.

Sprzedaż fizycznych kopii gier wygenerowała w 2017 roku na PC zaledwie 3,2 mld dolarów przychodu, podczas gdy cyfrowa aż 29,1 mld dolarów. Dla porównania na konsolach jest to 11,4 mld dolarów (sprzedaż fizyczna) kontra 21,9 mld dolarów (sprzedaż cyfrowa).

Najpopularniejsi wydawcy

Najpopularniejszym wydawcą na podstawie sprzedaży gier w Wielkiej Brytanii było Electronic Arts. Na drugim miejscu uplasowało się Activision Blizzard, a na trzecim Nintendo.

GameIndustry.biz wymienia także firmy, które stawiały na zupełnie nowe marki. Najlepiej pod tym względem wypadło Nintendo. Aż 43% wydanych w tym roku gier to nowe serie. W przypadku Sony było to 41%, a Ubisoft odnotował wynik 27%. Activision, Microsoft i Electronic Arts nie wydały żadnej nowej marki w 2017 roku.

gameindustry 2017Najpopularniejsi wydawcy w UK i sprzedaż cyfrowa kontra fizyczna

Najlepiej ocenianą grą według serwisu Metacritic było The Legend of Zelda: Breath of te Wild. Tytuł otrzymał średnią 97/100 punktów. Najczęściej opisywaną przez media produkcją był Overwatch, natomiast w kategorii VR na PC najwięcej przychodów wygenerowało polskie Superhot VR.

Więcej ciekawostek podsumowujących rynek gier w 2017 roku można znaleźć w tym miejscu.

Źródło: GameIndustry.biz

Udostępnij

Wojciech OnyśkówRedaktor w serwisie instalki.pl piszący o nowych technologiach i grach.