TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.  [X]
Czwartek, 19 Październik 2017 13:53, Wpisany przez Wojtek Onyśków
overwatch lootboxes
Firma uzyskała patent.

Amerykański urząd patentowy przyznał firmie Activision patent na kontrowersyjny system matchmakingu. W skrócie będzie on losować początkujących graczy z weteranami, by zachęcić tych pierwszych do zakupu za prawdziwe pieniądze dodatkowych przedmiotów, podejrzanych u bardziej doświadczonych użytkowników.

To tylko jedno z założeń przyznanego patentu. W ogólnym rozrachunku jest to system, który ma w różnorodny sposób promować mikrotransakcje w grach, zachęcając użytkowników do wydania dodatkowych pieniędzy.

Jest też pomysł dołączania graczy do sesji, w której zakup dodatkowego przedmiotu znacząco uprzyjemnia rozgrywkę. Użytkownik ma zatem odnieść wrażenie, że dokonany zakup był słuszny i w przyszłości chętniej sięgnie po kolejne mikrotransakcje.

„W jednym z przypadków świeży gracz chce zostać świetnym snajperem. Silnik mikrotransakcji sparuje go z doświadczonym strzelcem. Dzięki temu początkujący gracz może zostać zachęcony do zakupu snajperki podpatrzonej u kolegi” - czytamy w opisie patentu.

Activision tłumaczy

Gdy o sprawie zrobiło się głośno, przedstawiciele Activision stanęli w obronie swoich gier, tłumacząc, że w żadnej z nich kontrowersyjny system nie został zaimplementowany.

Wydawca tłumaczy też, że wniosek patentowy został złożony dwa lata temu jako jeden z elementów poszukiwania odpowiedniego sposobu monetyzacji. System został zaprojektowany przez dział rozwoju, który „nie ma nic wspólnego ze studiami deweloperskimi” i nie uczestniczy w aktywnym procesie tworzenia gier.

Niewykluczone jednak, że w przyszłości podobne mechanizmy znajdą zastosowanie w grach wydawanych przez Activision. A to z pewnością nie przypadnie graczom do gustu.

Źródło: Rolling Stone