TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.  [X]
Sobota, 12 Sierpień 2017 11:51, Wpisany przez Aleksander Piskorz
i-kokoszka
Ambitny projekt.

Google od jakiegoś czasu rozwija swoje algorytmy sztucznej inteligencji, które pokonały profesjonalnego gracza w chińskiej grę GO. Następnym celem ma być zostanie mistrzem w grze komputerowej – StarCraft II.



Nowy projekt Google ma zrywać z planszówkami. Tym razem firma chce przenieść się do wirtualnej rzeczywistości, która będzie nieco trudniejszym wyzwaniem. Wraz z Blizzardem, Amerykanie opublikowali specjalny zestaw narzędzi, który ma przyspieszyć rozwój sztucznej inteligencji w grach.

Nie muszę chyba nikogo przekonywać, że potrwa jeszcze trochę, zanim DeepMind będzie w stanie sprawić, iż sztuczna inteligencja w StarCrafcie nie będzie miała sobie równych – w tym wypadku trzeba brać pod uwagę cały szereg zmiennych oraz dynamicznych wydarzeń dziejących się w czasie rzeczywistym.

Na ten moment DeepMind nie jest w stanie wygrać z botem w StarCrafcie, jednak biorąc pod uwagę szybkość "uczenia się" tej technologii, wcale nie zdziwi mnie, jeśli algorytmy Google odniosą pierwsze zwycięstwo w przeciągu najbliższych tygodni.

Źródło: DeepMind