Sztuczna inteligencja od Google może zostać mistrzem w StarCrafta

Aleksander PiskorzSkomentuj
Sztuczna inteligencja od Google może zostać mistrzem w StarCrafta
Google od jakiegoś czasu rozwija swoje algorytmy sztucznej inteligencji, które pokonały profesjonalnego gracza w chińskiej grę GO. Następnym celem ma być zostanie mistrzem w grze komputerowej – StarCraft II.

Nowy projekt Google ma zrywać z planszówkami. Tym razem firma chce przenieść się do wirtualnej rzeczywistości, która będzie nieco trudniejszym wyzwaniem. Wraz z Blizzardem, Amerykanie opublikowali specjalny zestaw narzędzi, który ma przyspieszyć rozwój sztucznej inteligencji w grach.

Nie muszę chyba nikogo przekonywać, że potrwa jeszcze trochę, zanim DeepMind będzie w stanie sprawić, iż sztuczna inteligencja w StarCrafcie nie będzie miała sobie równych – w tym wypadku trzeba brać pod uwagę cały szereg zmiennych oraz dynamicznych wydarzeń dziejących się w czasie rzeczywistym.

Na ten moment DeepMind nie jest w stanie wygrać z botem w StarCrafcie, jednak biorąc pod uwagę szybkość „uczenia się” tej technologii, wcale nie zdziwi mnie, jeśli algorytmy Google odniosą pierwsze zwycięstwo w przeciągu najbliższych tygodni.

Źródło: DeepMind

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.