Jednym z najpopularniejszych modeli biznesowych w przypadku gier mobilnych są mikropłatności. Nie zawsze jednak są one sprawiedliwe. Wręcz przeciwnie – rozgrywka bez wysupłania kilku złotych z portfela często jest niemożliwa.
W nieco inną stronę poszli twórcy Monument Valley. Gra jest sprzedawana za określoną kwotę. W zamian gracz otrzymuje dostęp do wszystkich etapów. Sam tytuł oferuje ciekawe zagadki przestrzenne okraszone oryginalną oprawą graficzną.
Jak się okazuje, to wystarczyło, by odnieść sukces. 3 kwietnia gra świętowała swoje drugie urodziny. Do tego momentu Monument Valley wygenerowało przychody na poziomie 14 mln dolarów.
Deweloperzy podzielili się również kilkoma innymi szczegółami na temat swojej produkcji. Tytuł został pobrany ponad 26 mln razy, z czego aż 21 mln pochodzi z okresu, gdy była ona rozdawana za darmo.
Największą popularnością cieszyła się 1 marca 2015, gdy wygenerowała niemal 70 tys. dolarów przychodu w jeden dzień. Miało to związek z obecnością produkcji w serialu House of Cards.
Większość przychodu (73%) pochodzi z systemu iOS. Zaledwie 17% kupujących to użytkownicy Androida ze sklepem Google Play. Reszta to między innymi platforma Amazonu i systemy Windows.
Źródło: Ubergizmo