Diablo z walką turową? Opublikowano wczesny szkic koncepcyjny

Wojciech OnyśkówSkomentuj
Diablo z walką turową? Opublikowano wczesny szkic koncepcyjny
{reklama-artykul}
Diablo to jedna z najbardziej rozpoznawalnych gier studia Blizzard. Opublikowane właśnie szkice koncepcyjne wskazują jednak, że początkowo tytuł był planowany nieco inaczej.

Szkic został stworzony w 1994 roku przez firmę Condor. 8-stronicowy materiał dokładnie opisuje główne założenia Diablo. Co ciekawe, twórcy rozważali możliwość wybrania rasy kontrolowanej postaci. Docelowo miało być nawet 6 propozycji, jednak wiemy, że ostatecznie nie zdecydowano się na żadną z opcji. Gracze mieli mieć do wybory trzy klasy postaci – wojownika, złodzieja oraz maga.

Nieco inaczej miała wyglądać sama rozgrywka. Diablo był planowany jako przedstawiciel gier roguelike. Co to oznacza? Po śmierci postać gracza miała być kasowana, a użytkownik musiał rozpoczynać przygodę od początku.

Lokacje miały być generowane losowo, dzięki czemu każda sesja wyglądałaby nieco inaczej. Dziś wiemy, że po części skorzystano z tego pomysłu. Przygoda miała się kończyć po zabiciu Diablo, choć twórcy już wtedy rozważali stworzenie dodatków wprowadzających kolejne zadania.

Nieco inaczej planowano również system walki. Diablo miał oferować specyficzny system turowy, w którym każda postać dysponowała określoną ilością punktów akcji. Podczas ruchu głównej postaci akcję wykonywać mieli również przeciwnicy.

diablo 1Diablo

W grze miał się również znaleźć tryb dla dwóch graczy oraz rasowy multiplayer dostępny w sieci lokalnej oraz za pośrednictwem modemu. Twórcy planowali nawet specjalną arenę, na której użytkownicy mogli ze sobą rywalizować.

Firma Condor twierdziła, że jest w stanie stworzyć Diablo w 12 miesięcy (co rzeczywiście się udało). Ścisły skład zespołu miał liczyć 11 osób. Gra powstała z myślą o trybie Super VGA i rozdzielczości 640 x 480 pikseli.

Źródło: Graybeardgames.com

Udostępnij

Wojciech OnyśkówRedaktor w serwisie instalki.pl piszący o nowych technologiach i grach.