Tych słów nie możesz używać na Facebooku. Sprawa jest jednak bardziej skomplikowana

Aleksander PiskorzSkomentuj
Tych słów nie możesz używać na Facebooku. Sprawa jest jednak bardziej skomplikowana
W ostatnich godzinach w sieci zrobiło się naprawdę gorąco. Do internetu trafiła poufna lista Facebooka, która związana jest ze zwrotami i wyrażeniami, jakich nie można używać podczas korzystania z portalu. O ile większość serwisów robi z całej sytuacji sensację, tak pamiętajcie, że nie ma co się nakręcać. O co więc w tym wszystkim chodzi?

Faktycznie na Facebooku istnieją specjalne wytyczne, które mają za zadanie rozprawić się z językiem nienawiści oraz wszechobecnym hejtem. Użytkownicy portalu mogą zostać zablokowaniu lub zbanowani jeśli użyją nieodpowiednich wyrażeń podczas ataku na daną osobę. Nikt nie dostanie bana wtedy, kiedy użyje któregoś z tych zwrotów podczas normalnego korzystania z serwisu. Zabronione słowa, to między innymi takie wyrażenia, jak: idiota, puszczalska, brzydki czy odrażający. Byłoby dziwnie, gdyby nagle Facebook zaczął blokować użytkowników za posługiwanie się tymi przymiotnikami w komentarzach, prawda?

Tak jak wspomniałem wyżej, Facebook będzie brał pod uwagę mowę nienawiści tylko w sytuacji, w której inni użytkownicy zostaną personalnie oraz bezpośrednio obrażeni. Tego typu akcja nie będzie miała miejsca w żadnym innym przypadku – przynajmniej na razie. Co ciekawe, portal społecznościowy wprowadza także zmiany, które pozwolą lepiej odczytywać kontekst wypowiedzi komentujących, rozpoznając w nich ironię czy sarkazm.

Do polepszenia standardów portalu Facebook zatrudnił 20 tysięcy osób mówiących 40 różnymi językami.

Zmiany na pewno będą odczuwalne, jednak zapewne dopiero na przestrzeni następnych miesięcy.

Źródło: Facebook

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.