32 firmy podpisały specjalną deklarację w kontekście cyberbezpieczeństwa

Aleksander PiskorzSkomentuj
32 firmy podpisały specjalną deklarację w kontekście cyberbezpieczeństwa
Facebook, Microsoft i 32 inne firmy podpisały specjalną deklarację, według której zobowiązują się one chronić swoich klientów przed cyberatakami oraz nie ułatwiać rządom „prześwietlania” danych w cyberprzestrzeni. Cały projekt powstał po wszystkich wyciekach oraz problemach, z którymi borykały się największe marki na przestrzeni ostatniego roku.

Na liście firm technologicznych, które zdecydowały się podpisać wspomnianą deklarację znajdują się takie marki, jak:

ABB, Arm, Avast, Bitdefender, BT, CA Technologies, Cisco, Cloudflare, DataStax, Dell, DocuSign, Facebook, Fastly, FireEye, F-Secure, GitHub, Guardtime, HP Inc., HPE, Intuit, Juniper Networks, LinkedIn, Microsoft, Nielsen, Nokia, Oracle, RSA, SAP, Stripe, Symantec, Telefonica, Tenable, Trend Micro oraz VMware.

Dziwi jednak fakt, iż w zestawieniu nie znajdziecie chociażby Apple, Amazona, Twittera czy Google. Osoby odpowiedzialne za stworzenie listy informują jednak, iż cały czas są otwarte na nowych członków i zaproszą każdego, kto będzie chciał uczestniczyć w tej inicjatywie.

W ramach Cybersecurity Tech Accord marki zobowiązały się do przestrzegania czterech zasad. Po pierwsze mają one lepiej chronić prywatne dane wszystkich użytkowników. Po drugie, każda z firm będzie inwestowała w rozwój pracowników po to, aby lepiej mogli sobie oni radzić z trudnymi sytuacjami. Po trzecie, korporacje będą pomagać sobie nawzajem oraz wymieniać się doświadczeniami. I ostatnie, po czwarte, każda z firm nie będzie pomagała rządom państw w uruchamianiu cyberataków lub wykorzystywaniu wybranych produktów oraz usług do niecnych celów.

Jak to wszystko przełoży się na rzeczywistość? Tego nie wiadomo. Pierwsze efekty deklaracji powinny jednak pojawić się już na przestrzeni następnych lat.

Źródło: VentureBeat

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.