Złodzieje wyrywają czip i wkładają swój: oto nowy atak na karty płatnicze

Aleksander PiskorzSkomentuj
Złodzieje wyrywają czip i wkładają swój: oto nowy atak na karty płatnicze
{reklama-artykul}
Złodzieje oraz cyberprzestępcy nie przestaną zadziwiać w kontekście wymyślania kolejnych sposobów na to, jak dostać się do naszych pieniędzy. Secret Service ostrzega przed nowym zagrożeniem, które związane jest z podmianą czipu w karcie wysyłanej pocztą. Polscy użytkownicy raczej nie mają się czego obawiać jednak samo zjawisko jest naprawdę interesujące.

Podczas wysyłki karty przez bank za pomocą poczty, złodziej przejmuje ją w „locie” i otwiera kopertę. Po wyjęciu karty, przestępca wyłamuje czip oraz wsadza w jego miejsce podmieniony komponent z innej karty. Pozostaje już tylko włożyć kartę z powrotem do koperty oraz zakleić. Po aktywacji „plastiku” przez ofiarę… można działać.

kartyczip2

Jest jeden haczyk. Osoba, która będzie chciała aktywować taką kartę nie będzie w stanie nią płacić w sklepie – terminale nie pomylą się i nie dadzą się nabrać. Fałszywy czip pozwoli jednak na wypłaty z bankomatów, nawet na terenie naszego kraju. Warto więc na to uważać.

Jak w takim razie cyberprzestępcy wypłacają pieniądze z karty? Tylko i wyłącznie przez wykorzystanie paska magnetycznego – tak można płacić chociażby w USA i to bez żadnego problemu (autoryzacja następuje przez podpis użytkownika).

Z drugiej strony podczas przejęcia karty wystarczy… odczytać jej numer oraz odpowiedni kod na tylnej stronie i gotowe. Po aktywacji będzie można robić zakupy w internecie. Cała akcja brzmi zabawnie, ale faktycznie ktoś może stracić przez nią pieniądze.

Jeśli w ostatnim czasie zamawialiście więc nową kartę płatniczą, to dokładnie obejrzyjcie kopertę oraz ustawcie odpowiednie limity.

Ostrożności bowiem nigdy za wiele.

Źródło: Krebsonsecurity

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.