TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.  [X]
Instalki.pl » Aktualności » Bezpieczeństwo » Uwaga na fałszywy konkurs na Facebooku podszywający się pod Media Expert
Wtorek, 03 Styczeń 2017 09:58, Wpisany przez Wojtek Onyśków
media expert scam
Oszuści ponownie podszywają się pod znaną markę.

Jeżeli w ostatnim czasie natknęliście się na Facebooku na profil MediaExpert – Czyszczenie magazynów, pod żadnym pozorem nie bierzcie udziału w organizowanym tam konkursie. To oszustwo.

Na wspomnianym fanpage'u pojawiają się wpisy związane rzekomo z konkursem. Warunkiem przystąpienia jest oczywiście polubienie strony, udostępnienie postu i dodanie komentarza. Wszystkie te czynności mają za zadanie podbić widoczność konkursu u innych internautów.

Nagroda w fikcyjnym wydarzeniu jest atrakcyjna - nielimitowane zakupy w sklepie Media Expert. Już to powinno zapalić lampkę ostrzegawczą. Jaki sklep zorganizuje bowiem konkurs, w którym można nabrać nieograniczoną ilość sprzętu za darmo?

media expert scamPost z fałszywym konkursem / Źródło: Niebezpiecznik

Oszuści posłużyli się ciekawą sztuczką. Co jakiś czas publikowali wyniki konkursu, wklejając pięć linków do profilów osób, które rzekomo wygrały. Drugi link był jednak zmodyfikowany w taki sposób, że zawsze odsyłał do profilu internauty, który ten wpis przeglądał. Dzięki temu osoba mogła pomyśleć, że faktycznie wygrała.

Kolejna część wymagała od „zwycięzcy” wypełnienia formularza. Aby go pobrać, należało wysłać dwa SMS-y na numer premium. Koszt jednego to 30,75 zł brutto. W rzeczywistości nie było żadnej nagrody, a jedynie opłata za SMS-y.

media expert scamPodstawione wyniki konkursu / Źródło: Niebezpiecznik

Wspomniany fanpage został już usunięty z Facebooka, jednak zrobione wcześniej zrzuty ekranu wskazują, że na przekręt nabrało się ponad tysiąc osób. Oczywiście nie wiadomo, ile z nich wysłało SMS-a.

Z pewnością w najbliższym czasie na fali „popularności” pojawią się kolejne przekręty tego typu, wykorzystujące wizerunek znanych marek. Warto mieć się na baczności i nie ulegać pokusie wygrania atrakcyjnych nagród, których w rzeczywistości nie ma.

Źródło: Niebezpiecznik